Název: Name: | Polikarpov I-17 (CKB-19bis) | Polikarpov I-17 (TsKB-19bis) |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-17 (ЦКБ-19бис) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.11.1936 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-12.11.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.11.1936 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1465 kg | 3230 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1917 kg | 4226 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2026 kg | 4467 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 9,66in |
Délka: Length: | 7,425 m | 24ft 4,33in |
Výška: Height: | 2,560 m | 8ft 4,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,65 m2 | 189.98 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 108,612 kg/m2 | 22.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-100P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 552 kW (750 k) a bojový výkon 632,5 kW (860 k) v h= 3 300 m. Vrtule dvoulistá kovová dvoupolohová o průměru 3 400 mm. | Klimov M-100P twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 740 hp for take-off and combat power 848 hp at 10,827 ft, driving a two-blade metal two-position propeller of 11ft 2in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 490 km/h v 3300 m | 304.5 mph in 10827 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v ? m | 236.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 5000 m | 7,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9700 m | 31824 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm uložený mezi válce motoru - střílející hřídelí vrtule a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule. Pumový náklad: do 100 kg (8x 10 kg nebo 4x 25 kg). | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon had been installed in the interstice of cylinders of V-shape engine and two fixed forward-firing ShKAS machine-guns in the wingsmounted firing outside the propeller disk. Bomb load: Up to 220 lb of bombs (eight 22 lb or four 55 lb). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Třetí prototyp TsKB-19bis postaven koncem roku 1936 a po havárii byl opraven a upraven. Od druhého prototypu se lišil: - Novým krytem kabiny, nyní odsouvatelný vzad. - Mezi válce motoru byl nainstalován kanón ŠVAK, střílející osou vrtule. - Křídelní kulomety ŠKAS byly zredukovány o vnější zbraně. - Na kuželu vrtule byl ozubec pro startování. - Chladiče pod křídly byly mírně prodlouženy. - Pod motor byl namontován menší chladič, byl asymetricky posunut od podélné osy. - Před havárií byl letoun byl nalakován rudou barvou a příď byla z leštěného hliníku. - Po havárii byl kryt motoru přelakován černou barvou. Letoun byl při zkouškách často poškozen, státní zkoušky nebyly dokončeny. | The third prototype TsKB-19 bis is known in two configurations: the first configuration differs from TsKB-19 for: - new two-piece, rearward-sliding цанопы. - one 0.79in cannon ShVAK firing from the propeller axis - only two machine-guns ShKAS in the wing were retained. - starter tooth protruding from the spinner. - underwing cooler were slightly extended rearwards. - additional cooler under the nose, in an asymmetrical position to not cover the supercharger intake. - this aircraft was painted red with polished alluminium engine cowling. - later black repainted engine cowling. |
Zdroje: Sources: | L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček http://hobbyport.ru/avia/i_17.htm http://www.litmir.me/br/?b=175422&p=33 school415.narod.ru http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php http://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml www.wunderwaffe.narod.ru http://aviair.ru/smp2/id/292 www.e-reading.org.ua http://www.dmitray.narod.ru/i17.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-17 (CKB-19bis) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |